Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Eczane Hizmetleri Programı

Güncelleme : 28.10.2020
Programın Yeterlilik Düzeyi

ECZANE HİZMETLERİ önlisans programı, Bologna Süreci’nin “Yükseköğretimde Avrupa Yeterlilikler Üst Çerçevesi (QF-EHEA)” nde tanımlanan “Kısa Düzey (Short Cycle)”, “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)” nde  tanımlanan 5. düzey yeterlilikleri ile “Avrupa Yaşam Boyu Öğrenme  Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL)” nde tanımlanan 5. düzey yeterliliklerini sağlamaktadır.

 

Mesleki eğitim ve uygulama ağırlıklı bir önlisans programı olup, özellikle, iş dünyasının ilgili olduğu alan ve düzeyde ihtiyaçlarını karşılamak ve mezunlarına bu alanda istihdama yönelik temel düzeyde bilgi ve pratik uygulama yeterliliklerini kazandırmak için tasarlanmıştır. 

 

Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ,  “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre  sınıflandırması ve eğitim alan kodları aşağıda verilmiştir:

ISCED Alan Kodu: 72-Sağlık
ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 5, Categorisi (Profili): 55, Alt Categorisi: 554 - Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi
TYYÇ Temel Alan Kodu: 72 - Sağlık
TYYÇ Yeterlilik Türü (profili): Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi
Mesleğin Uluslararası Sınıflandırma Sistemlerindeki Yeri:  ISCO 08 : 3213 ( Eczane Teknikerleri ve Yardımcıları )
 

Avrupa Yeterlilik Çerçevesi (AYÇ) Referans Seviyeleri

·Eczane Destek Hizmetleri Çalışanı Seviye: 3

·Eczane Teknik Hizmetleri Çalışanı Seviye: 5

·Eczane Bakım Hizmetleri Çalışanı Seviye: 5

Programın Amacı

Programın gerektirdiği mesleki bilgilerle donatılmış, araştırmayı ve öğrenmeyi bilen, öz güveni yüksek, sorumluluk sahibi, ekip çalışmalarına yatkın ve insan ilişkilerinde başarılı bir mezun profili oluşturularak, sağlık sistemi içindeki talebi karşılayabilecek nitelikli sağlık personeli yetiştirmektir.
Bu ana amaç doğrultusunda sağlık hizmeti veren eczanelerin ve ilaç sektörünün ihtiyaç duyduğu ara elemanı,
- Tamamen bilimsel bir ortamda eğitmek,
- Gerekli bilgi ve donanıma sahip, mesleki becerileri kazanmış olan elemanlar olarak yetiştirmek,
- Bir yandan gençlerimize eğitim ve iş olanağı üretilirken, diğer yandan daha kaliteli, daha bilimsel ve daha iyi koşullarda yetişmiş elemanlarla tedavi sürecinde ilacın doğru tüketimine yardımcı olunması amaçlanmaktadır.

Programın Eğitim Türü

Örgün Öğretim

Programın Öğrenim Dili

Türkçe

Kazanılan Derece

Programı bitirenlere Ön Lisans diploması ve YÖK Yürütme Kurulunun 26 Nisan 2011 Salı günü Resmî Gazete’de yayınlanan Kabul Tarihi: 6/4/2011 ve Kanun No.6225 olan “Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” kararınca “Eczane Teknikeri” unvanı verilir.

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri

Öğrenim süresi 4 yarıyıldır. Eczane Teknikleri eğitimi sürecinde, bir eğitim-öğretim yılında 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 120 AKTS tamamlanmalıdır. Öğrencilerimiz stajlarını üniversitemiz ile afiliye (Birlikte Kullanım) Protokolü olan Sağlık Bakanlığına bağlı Uygulama ve Araştırma Hastaneleri ilgili bölümlerinde, serbest eczanelerde, özel hastanelerin eczanelerinde, alanla ilgili endüstride yapmaktadır.. Staj değerlendirmesi ve uygulamaları Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesi esaslarına göre yapılır.

Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü

Bu programa giriş koşulları, Yükseköğretim Kurumu’nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. Programa Yatay Geçişle öğrenci kabulu yapılmaktadır.

Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları

Kamu ve özel kuruluşlarda
• Eczane
• Hastane
• Laboratuvar
• İlaç depoları ve
• İlaç sektörünün çeşitli alanlarında çalışılabilmektedir.

Güncelleme : 15.12.2019
  • İlaç etkileriyle ilgili temel bilgileri açıklayabilir. İlaçlar ve genel sağlık ürünleriyle ilgili bilgi verir.
  • İlaç güvenliği uygulamalarına göre hareket eder.
  • Reçetenin geçerliliğini kontrol eder. İlacın ulaşılabilirliğini teyit eder
  • İlaç siparişlerini kontrol eder. Stok kontrolüne yardım eder.
  • Reçetedeki ilaçları eczacının denetiminde hazırlar: Reçeteyi işleme alır. İlaçları etiketleyip ve paketler.
  • İlaçları hazırlarken hastaya temel danışma hizmeti sunar.
  • Majistral ilaçların hazırlanmasına destek olur.
  • Farmasötik ürünlerin saklanması ve faturalandırılmasına destek olur.
  • İşyeri güvenliği, sağlık politikaları ve prosedürlerine uyar.
  • İşyeri güvenliği ve sağlık yönetimi faaliyetlerine katılır. İşyeri acil eylem prosedürlerine uyar.
  • Eczacılığa ilişkin yasa ve yönetmeliklere uyar.
  • Mesleki ve etik değerlere uygun davranır.
  • Yaşam boyu öğrenme yoluyla mesleki yetkinliğini muhafaza eder.
  • Yazılı ve sözlü anlatımda yeterlilik gösterir. Yazarken ya da konuşurken anlaşılır ve açık bir iletişim kurar.
  • Farklı dil, ırk ve kültür alt yapısının iletişim üzerindeki etkisini tanır.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler ÇerçevesiProgramın Çıktıları
123456789101112131415
Bilgi
Kuramsal-Olgusal
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5555535
Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
55554545
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar.
35444555
Beceriler
Bilişsel-Uygulamalı
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
55554443
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5555543
Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
53453343
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
3455444
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
4
Öğrenme Yetkinliği
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
4355
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
344542433
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
4354445445
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4455544
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
355544
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
3
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
32
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
35553534
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
3454
Alana Özgü Yetkinlik
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
44344
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
44
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
54455
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
554555345
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir.
555
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
554435
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
4555

* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek