Sık Sorulan Sorular
1. Öğrenci numaramı ve Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) şifremi nereden öğrenebilirim?
Web sitesinden öğrenebilirsiniz.
2. Akademik takvim nedir ve bu takvime nereden ulaşabilirim?
Üniversitelerin eğitim öğretim yılı boyunca derslerin başlangıç ve bitiş tarihleri, sınavlar, ara tatiller ve diğer önemli tarihlerin yer aldığı bir takvime akademik takvim denir. Hamidiye Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (HSHMYO) web sitesi üzerinden bu akademik takvime erişebilirsiniz.
Akademik takvim için tıklayınız...
3. Akademik sınıf danışmanı kimdir ve görevi nedir?
Akademik Sınıf danışmanı, öğrencilerin eğitim-öğretimle ilgili veya diğer sorunlarını çözmeye yardımcı olan ve öğrencileri yönlendiren öğretim elemanıdır. Danışman, öğrencinin devam ettiği programdaki başarı durumu ve derslerin program içindeki dağılımını göz önünde bulundurarak, öğrencinin tâbi olduğu müfredatta alması gereken zorunlu ve seçmeli dersler hakkında öğrencilere rehberlik eder ve öğrencilerin ders kayıtlarını onaylar.
4. Akademik sınıf danışmanımın kim olduğunu nasıl öğrenebilirim?
Akademik sınıf danışmanınızın kim olduğunu öğrenmek için web sitesini ziyaret edebilirsiniz veya ÖBS üzerinden sorgulayabilirsiniz.
5. Akademik sınıf danışmanım ile nasıl iletişime geçebilirim?
Akademik sınıf danışmanınızla iletişim kurmak için aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz:
• ÖBS Sistemi Üzerinden Mesaj: Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) üzerinden mesaj göndererek iletişim kurabilirsiniz.
• E-Posta: Danışmanınızın e-posta adresine web sitesindeki akademik öğrenci danışmanları sekmesinden erişerek iletişime geçebilirsiniz.
• Microsoft Teams üzerinden mesaj: Danışmanınızla iletişim kurmak için Microsoft Teams üzerinden mesaj gönderebilirsiniz. Microsoft Teams hesabınıza @sbu.ogrenci.edu.tr uzantılı öğrenci e-posta adresiniz ve bu e-posta adresine ait şifre ile giriş yapabilirsiniz.
• Yüz Yüze Görüşme: Akademik personelin danışmanlık gün ve saatlerini kontrol ederek danışmanınızla yüz yüze görüşebilirsiniz. Akademik personelin danışmanlık gün ve saatleri için tıklayınız...
6. @sbu.ogrenci.edu.tr uzantılı e-posta şifremi almak ya da değiştirmek için ne yapmam gerekir?
• İlk olarak, web sitesini ziyaret edin.
• Açılan sayfadaki talimatları adım adım takip edin.
• Kılavuzdaki tüm adımları uyguladıktan sonra hala sorun yaşıyorsanız, e-posta adresine sorununuzu detaylı bir şekilde yazarak yardım isteyebilirsiniz.
7. Microsoft 365 ofis araçlarını ücretsiz olarak kullanabilir miyim?
Evet, kullanabilirsiniz. @sbu.ogrenci.edu.tr uzantılı e-posta adresiniz ve bu e-posta adresinin şifresi ile giriş yaparak Microsoft 365 ofis araçlarına erişebilirsiniz. Eğer Microsoft 365 lisansıyla ilgili bir sorun yaşarsanız, bilgi işlem daire başkanlığına başvurarak sorununuzu çözebilirsiniz. Microsoft 365 ofis araçları ile neler yapabileceğinizi keşfetmek için adresini ziyaret edebilirsiniz.
8. Askerlik tecil işlemleri nasıl yapılır?
• Üniversitemize kaydolan öğrenciler için askerlik erteleme işlemleri otomatik olarak yapılır.
• Askerlikle ilgili durumuzu E-devlet sitesinden sorgulayabilirsiniz.
9. Kimlik bilgilerimde değişiklik olduğu zaman ne yapmalıyım?
Ad, Soyad veya nüfus kimlik bilgilerinde değişiklik ya da düzeltme olmuş ise öğrenci yeni nüfus cüzdanı ile birlikte HSHMYO öğrenci işlerine dilekçe ile müracaat eder. Akademik birim öğrenci işleri yetkilisi gerekli güncellemeyi yapar. Eğer değişiklik yeni öğrenci kimlik kartı çıkarılmasını gerektiriyorsa öğrenci, eskisini iade ederek yeni kimlik kartı talebinde bulur.
10. Üniversitenin aktif bir öğrencisi olarak lise diplomamı geri alabilir miyim?
Evet alabilirsiniz. HSHMYO, öğrencinin lise diplomasının fotokopisine “Aslı Gibidir” mühürü bastıktan sonra bu mühürlü fotokopiyi öğrencinin dosyasına koyar ve diplomanın aslını öğrenciye verir.
11. Ön lisans için azami öğrenim süreleri ne kadardır?
Ön lisans programlarında öğrencilere, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verilmeye başlandığı dönemden itibaren, her dönemde kayıt yaptırıp yapmamasına bakılmaksızın tanınan azami öğrenim süresi dört yıldır. Kayıt dondurulan dönemler veya hazırlık eğitimi alınan dönemler öğrenim süresine dahil edilmez.
12. Üniversiteye ait duyuruları nereden takip edebilirim?
Üniversiteye ait duyuruları takip etmek için aşağıdaki web sitelerini kullanabilirsiniz:
1. Sağlık Bilimleri Üniversitesi'nin genel duyurularını resmî web sitesi üzerinden takip edebilirsiniz.
2. Hamidiye Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu için özel duyuruları resmî web sitesinin üzerinden takip edebilirsiniz.
13. Tabii olduğum tüm yönetmelik ve yönergelere nasıl ulaşabilirim?
Web sitesine giderek "Mevzuat ve Formlar" bölümüne tıklayınız. Ardından, "Yönergeler" başlığı altındaki "Mevzuatlar" sekmesine tıklayarak içeriği görüntüleyebilirsiniz. Yönetmelik ve yönergeler için tıklayınız...
Yönetmelik
• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
• Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
Yönergeler
• Staj ve Klinik Uygulama Yönergesi
• Yatay Geçiş Yönergesi
• Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi
• SBU Mazeret İşlemleri Hakkı ve Geçerli Nedenler Yönergesi
• SBU Diploma Yönergesi
• Özel Öğrenci Yönergesi
• Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Yatay Geçiş Yönergesi
• Önlisans ve Lisans Eğitimi Akademik Danışmanlık Yönergesi
• Kısmi Zamanlı Öğrenci Çalışma Yönergesi
• Kurum Dışı Yaz Okulu Uygulama İlkeleri
14. Üniversite eğitimim süresince ihtiyacım olabilecek tüm dilekçe ve form örneklerine nasıl ulaşabilirim?
Web sitesine giderek "Mevzuat ve Formlar" bölümüne tıklayınız. Ardından, "Belgeler ve Formlar" başlığı altındaki "Dilekçeler" veya “Formlar” sekmesine tıklayarak içeriği görüntüleyebilirsiniz. Dilekçeler için tıklayınız... Formlar için tıklayınız...
Dilekçeler
• Akademik Personel Danışmanlık Gün ve Saat Bilgileri
• Kayıt Silme Dilekçesi
• Kayıt Dondurma Dilekçesi
• Sınav Sonucuna İtiraz Dilekçesi
• Mazeret Sınavı Başvuru Dilekçesi
• Ders Ekleme ve Çıkarma Dilekçesi
• Not Yükseltme Dilekçesi
• İlişik Kesme Dilekçesi
• Muafiyet Başvuru Dilekçesi ve Ek-1
• Ek Sınav Başvuru Dilekçesi
• Tek Sınav Başvuru Dilekçesi
• Katkı Payı İade Dilekçesi
• Diploma Teslimi Hakkında Bilgilendirme Metni
• Staj İptal Dilekçesi
• Kayıt Açtırma Dilekçesi
• Yükseköğrenim Ücret İndirim Desteği Başvuru Dilekçesi
• Yabancı Öğrenci Sınavı Burs Puanı Cetveli (Ek-1)
Formlar
• Sınav Notu İptal Formu
• Tek Ders Sınavı Başvuru Formu
• Geçici Mezuniyet Başvuru Formu
• Bütünleme Tanımlama Formu
• Toplantı Katılım Formu
• Toplantı Tutanak Formu
• Mazeretli Ders Kaydı Formu
• Kurum Dışı Yaz Okulu Başvuru Formu
15. Online derslere katılmak için ne yapmalıyım?
Online dersler Microsoft Teams üzerinden yapılacaktır. Microsoft Teams hesabınıza @sbu.ogrenci.edu.tr uzantılı öğrenci e-posta adresiniz ve bu e-posta adresine ait şifre ile giriş yapabilirsiniz. Microsoft Teams ekip kodu ile derse katılmak için aşağıdaki adımları izleyin:
• "Microsoft Teams" uygulamasını açın.
• Sol taraftaki "Ekipler" bölümünü seçin.
• "Ekibi Oluştur veya Ekibe Katıl" düğmesini tıklayın.
• "Ekibe Kodla Katıl" seçeneğinin altındaki "Kodu Girin" kutusuna ekip kodunu yazın ve "Ekibe Katıl" düğmesine tıklayın. Ekip kodunu bilmiyorsanız, bulunduğunuz programdaki öğrenci temsilcisinden veya dersi veren öğretim elemanınızdan bilgi alabilirsiniz.
16. HSHMYO Öğrenci İşleri Birimi ile iletişime geçmek için hangi e-posta adresini kullanabilirim?
E-posta adresi ile iletişime geçebilirsiniz.
17. Öğrenci kimlik kartımı nasıl alabilirim?
Öğrenci kimlik kartları, yüksekokulumuza kaydolan her öğrenci için düzenlenir. Kimlik kartınızın hazır olduğunu belirten bir bilgilendirme mesajını cep telefonunuzda alacaksınız. Daha sonra, öğrenci kimlik kartınızı almak için kampüs içinde belirlenen dağıtım noktalarından birine giderek, kartınızı banka görevlilerinden teslim alabilirsiniz.
18. Öğrenci kimlik kartımı kaybettiğimde, yeniden çıkartmak için ne yapmalıyım?
Eğer öğrenci kimlik kartınızı kaybederseniz, kayıp kartın yeniden çıkartılması için ilgili bankanın çağrı merkezi ile iletişime geçmeniz gerekmektedir. Banka ile iletişime geçerek kayıp kartın iptalini talep edebilir ve yeni bir kart talep edebilirsiniz.
19. SBÜ Dijital Yoklama (E-Yoklama) Sistemi nedir?
SBÜ Dijital Yoklama Sistemi, öğrencilerin derslerde yoklamaya dijital olarak katılmasını sağlayan bir platformdur. Bu sistem, yoklamaların hızlı ve pratik bir şekilde alınmasına olanak tanır. Öğrenciler, dersin sorumlu akademisyeni tarafından belirlenen yöntemle, yoklama kodu girme, QR kod tarama, ya da Bluetooth ve konum servislerini kullanma (CBN) gibi farklı yöntemlerle yoklamaya katılabilirler.
Buna ek olarak, öğrenciler bu sistem üzerinden haftalık ders programlarını görüntüleyebilir ve devamsızlık durumlarını anlık olarak kontrol edebilirler, böylece ders devamsızlıklarını kolayca takip edebilirler.
20. SBÜ Dijital Yoklama Sistemine nasıl giriş yapabilirim?
SBÜ Dijital Yoklama Sistemine giriş yapabilmek için öncelikle E-Yoklama uygulamasını cihazınıza indirmeniz gerekmektedir. Uygulama, Android, iOS ve Huawei cihazlar için uygun versiyonlarda mevcuttur. Uygulamayı cihazınıza indirip yükledikten sonra, öğrenci numaranız ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.
Eğer şifreniz yoksa veya şifrenizi unuttuysanız. “Şifremi Unuttum” bölümünden öğrenci numaranızı girerek, yeni şifreniz @sbu.ogrenci.edu.tr uzantılı e-posta adresinize gönderilecektir.
• Android (Google Play Store)
• iOS (Apple App Store)
• Huawei (AppGallery)
21. Dijital Yoklamaya nasıl katılabilirim?
SBÜ Dijital Yoklama Sistemi'nde yoklamaya katılmanın farklı yöntemleri bulunmaktadır. Yoklama yöntemi, dersin sorumlu akademisyeni tarafından belirlenir ve bu yöntem doğrultusunda yoklamaya katılabilirsiniz. İşte kullanabileceğiniz yoklama yöntemleri:
a. Yoklama Kodu ile Katılım
• Dersin başında öğretim görevlisi size bir yoklama kodu verecektir.
• SBÜ Dijital Yoklama Sistemi uygulamasını açın ve dersinize giriş yapın.
• Size verilen kodu uygulamadaki ilgili alana girin.
• Kodun doğrulanmasının ardından yoklamaya başarıyla katıldığınız sistem tarafından onaylanır ve yoklama kaydedilir.
b. QR Kod ile Katılım
• Akademisyen tarafından sınıfta veya online olarak bir QR kod gösterilecektir.
• Uygulama içerisinde yer alan QR kod okuma özelliğini kullanarak bu kodu taratın.
• QR kod başarıyla taratıldığında sistem otomatik olarak sizi yoklamaya kaydeder.
c. CBN ile yoklama (Bluetooth ve Konum ile)
• Cihazınızın Bluetooth ve konum servislerini aktif hale getirin.
• Uygulamaya konum ve Bluetooth erişim izinlerini verdiğinizden emin olarak uygulamayı açınız.
• Ders sırasında, uygulama cihazınızın konumunu ve Bluetooth bağlantısını kullanarak, sınıfta bulunduğunuzu otomatik olarak tespit eder ve yoklamaya sizi otomatik olarak dahil eder. Bu sayede, yoklamaya katılmak için herhangi bir işlem yapmanıza gerek kalmaz; sistem sizi otomatik olarak kaydeder.
Not: Eğer cihazınızın Bluetooth veya konum servisleri çalışmıyorsa, bu durumu dersin sorumlu akademisyenine bildirerek manuel olarak yoklamaya eklenmenizi sağlayabilirsiniz.
22. Öğrenci Bilgi Sistemini (ÖBS) nasıl kullanabilirim?
ÖBS kullanımı hakkında bilgi edinmek ve ÖBS'ye giriş yapmak için web adresini ziyaret edebilirsiniz.
23. Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) ile ulaşabileceğim bilgiler ve yapabileceklerim nelerdir?
• Danışman öğretim elemanınızı öğrenebilirsiniz.
• Ders kayıt işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
• Ders kayıt onay çıktısını alabilirsiniz.
• Harç ödeme durumunuzu gözlemleyebilirsiniz.
• Derslerinizin sorumlu öğretim elemanlarını öğrenebilirsiniz.
• Devamsızlık durumunuzu takip edebilirsiniz.
• Not durumlarınızı kontrol edebilirsiniz ve transkript belgenizi alabilirsiniz.
• Belge talepleri menüsünden e-imzalı öğrenci belgenizi talep edebilirsiniz.
• Genel veya kişisel duyuruları takip edebilirsiniz. ÖBS için tıklayınız...
24. Ders kaydı hangi süreler içerisinde nasıl yapılır?
• Ders kaydı işlemi, akademik takvimde yer alan tarihler arasında yapılır. Akademik takvim için tıklayınız... Ders kaydı işlemi, Öğrenci Bilgi Sistemi (ÖBS) üzerinden yapılır. Öğrenci, ders kayıt işlemini tamamladıktan sonra danışmanının onayını bekler ve süreci ÖBS sistemi üzerinden takip eder.
• Akademik sınıf danışmanın onayından sonra, öğrenci ders kayıt formunu almalı ve imzalanması gereken yerleri imzalamalıdır. Ders kaydı süresi içinde bu belgeyi akademik sınıf danışmanına imzalatmalı ve teslim etmelidir. ÖBS sisteminde ders kayıt onay formu oluşturmak için gerekli adımlar...
25. Öğrencilerin bir yarıyılda alabileceği derslerin toplam kredileri için belirlenen bir üst sınır var mıdır ve bu sınırlamalar nelerdir?
Evet, bir yarıyılda alınabilecek derslerin toplam kredi saatleri için bir üst sınır bulunmaktadır. Bu sınıra göre, öğrenciler, alt yarıyıllarda başarısız veya devamsız oldukları dersleri almaları koşuluyla ve akademik sınıf danışmanın onayıyla en fazla 45 AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisi kadar ders alabilirler.
26. Kayıt yenileme (ders kaydı) sırasında, daha önceki dönemlerde başarısız olduğum dersleri öncelikle mi almalıyım?
Kayıt yenileme sırasında, öncelikle alt yarıyıldan başarısız olduğunuz dersleri almalısınız. Yani, kayıt yenileme işleminde öncelikle daha önce başarısız (FF, FD ve GANO'nuz 2,00'ın altındaysa DC ve DD) veya devamsızlık nedeniyle alınması gereken (DZ) dersler, alınmalıdır. Not: GANO'nuz 2,00'ın altındaysa, bu durumda DC ve DD harf notlu derslerden de başarısız olmuş sayılırsınız.
27. Ders kaydını yaparken hangi dersleri almam gerektiğini nasıl anlayacağım?
Ders kaydını yaparken hangi dersleri seçmeniz gerektiğini öğrenmek için web sitesini ziyaret edin. Ardından, bulunduğunuz bölümü ve kayıtlı olduğunuz programı seçin. Daha sonra, üniversitenize kaydolduğunuz yılı seçerek o yılın ders müfredatlarına ulaşabilirsiniz. Bu şekilde hangi dönemde hangi zorunlu dersleri seçmeniz gerektiğini ve seçmeli ders havuzlarını öğrenebilirsiniz.
28. 1. ve 2. dönem ders seçimini nasıl yapacağım?
1. ve 2. dönem ders seçimleri sırasında öğrenciler, müfredatta belirtilen tüm dersleri seçmek zorundadırlar. Zorunlu dersleri tümünü seçtikten sonra seçmeli derslerden istediklerini seçebilirler.
Not:
• Teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise en az %80 devam koşulu bulunmaktadır. Devamsızlığı olan öğrenciler ara sınav/vize ve mazeret sınavlarına girebilirler. Ancak zorunlu devam sürelerine uymamış/yerine getirmemiş öğrenciler yarıyıl/yılsonu (final sınavı ve bütünleme sınavı) sınavına alınmazlar ve ilgili dersten DZ harf notu ile başarısız sayılırlar.
• DZ harf notu ile başarısız olan öğrenci, ilgili dersi tekrar almak ve derse devam etmek zorundadır. HSHMYO Yönetim Kurulu kararına göre, uygulamalı derslerde uygulama saatleri teorik saatlerine eşit ya da daha fazla ise bu dersten FF ve FD (öğrencinin GANO'su 2'nin altındaysa DD ve DC de dahil) harf notu alarak başarısız olan öğrenci, bu dersi tekrar alarak derse devam etmek zorundadır.
29. 3. ve 4. dönem ders seçimini nasıl yapacağım?
a) Eğer 2. dönem sonunda GANO puanınız 2,00 ve üzerinde ise, 3. dönemde hangi dersleri seçmeniz gerektiğine dair adımlar şu şekildedir:
1. Öncelikle, 1. dönemdeki GR, DZ, FD ve FF derslerini tekrar almanız gerekmektedir.
2. Bu dersleri seçtikten sonra, toplamda 45 AKTS puanını aşmayacak şekilde 3. dönemdeki derslerinizi seçebilirsiniz. Ancak, 1. dönemden aldığınız ve devam zorunluluğu olan bir dersin (DZ ile kalmışsanız) saatleri 3. dönemdeki derslerle çakışıyorsa, 3. dönemdeki dersi alamazsınız. Not: İlk defa aldığınız dersler ile DZ notu aldığınız derslerde derslere katılım zorunludur.
b) Eğer 2. dönem sonunda GANO puanınız 2,00'nin altında ise, 3. dönemde hangi dersleri seçmeniz gerektiğine dair adımlar şu şekildedir:
1. İlk olarak, 1. dönemdeki GR, DZ, FD, FF, DD ve DC derslerini tekrar almanız gerekmektedir.
2. Bu dersleri seçtikten sonra, toplamda 45 AKTS puanını aşmayacak şekilde 3. dönemdeki derslerden seçim yapabilirsiniz. Ancak, 1. dönemden aldığınız ve devam zorunluluğu olan bir dersin (DZ ile kalmışsanız) saatleri 3. dönemdeki derslerle çakışıyorsa, 3. dönemdeki dersi alamazsınız. Not: GANO puanınız 2,00'nin altında olduğu için DD ve DC notu aldığınız dersler kaldı olarak kabul edilir ve bu dersleri tekrar almanız gerekmektedir. Ayrıca, DZ notu aldığınız derslerde derslere katılma zorunluluğu vardır. Bu adımları takip ederek 4. dönem ders seçiminizi gerçekleştirebilirsiniz.
Not:
• Teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise en az %80 devam koşulu bulunmaktadır. Devamsızlığı olan öğrenciler ara sınav/vize ve mazeret sınavlarına girebilirler. Ancak zorunlu devam sürelerine uymamış/yerine getirmemiş öğrenciler yarıyıl/yılsonu (final sınavı ve bütünleme sınavı) sınavına alınmazlar ve ilgili dersten DZ harf notu ile başarısız sayılırlar.
• DZ harf notu ile başarısız olan öğrenci, ilgili dersi tekrar almak ve derse devam etmek zorundadır. HSHMYO Yönetim Kurulu kararına göre, uygulamalı derslerde uygulama saatleri teorik saatlerine eşit ya da daha fazla ise bu dersten FF ve FD (öğrencinin GANO'su 2'nin altındaysa DD ve DC de dahil) harf notu alarak başarısız olan öğrenci, bu dersi tekrar alarak derse devam etmek zorundadır.
30. Zorunlu bir dersten kaldım ve bu dersin yerine alternatif bir ders alabilir miyim?
Hayır, müfredatta belirtilen zorunlu dersleri tamamlamanız gerekmektedir. Değişiklik yapma imkânı bulunmamaktadır.
31. Seçmeli bir dersten kaldım ve bu dersin yerine başka bir seçmeli ders alabilir miyim?
Evet, programınızın müfredatında tanımlanmış farklı bir seçmeli dersi alabilirsiniz. Ama yeni seçeceğiniz seçmeli derste derse devam zorunluluğu bulunur.
32. Ders kaydınızı yaptığınız derslerde değişiklik yapmak isterseniz ne yapmalısınız?
ÖBS üzerinden kesin kayıt işlemi tamamlanana kadar, seçtiğiniz derslerde değişiklik yapabilirsiniz. Kayıt yenileme bitiş tarihine kadar danışmanınızla iletişim kurarak veya akademik takviminde belirtilen ekle-sil haftası içinde dilekçe vererek ders değişikliği yapabilirsiniz. Akademik takvim için tıklayınız... Ders ekleme çıkarma dilekçesi için tıklayınız...
33. Ders kaydında yanlışlık yapılırsa ne yapılmalıdır?
Ders kaydı sırasında meydana gelen yanlışlıklar için, üniversitemizin akademik takviminde belirtilen “Ders Ekleme ve Silme” tarih aralığı içinde, ders ekleme çıkarma dilekçesi doldurularak akademik sınıf danışmanına başvurmalıdır. Akademik takvim için tıklayınız... Ders ekleme çıkarma dilekçesi için tıklayınız...
34. Ders kaydı yapmayan öğrencinin durumu ne olur?
• Öğrenciler akademik takvimde belirtilen ders kayıt tarihleri arasında ders kayıtlarını yapmak zorundalardır.
• Ancak geçerli mazereti olan öğrenciler mazeretli kayıt tarihlerinde (akademik takvimde belirtilen tarihler) mazeretlerini gösterir bir dilekçe ile öğrenci işleri birimine başvurmalıdır. Öğrencinin mazereti, HSHMYO yönetim kurulu tarafından kabul edilirse, mazeretli ders kayıt işlemleri danışman öğretim elemanı ile tamamlanır. Mazereti kabul edilmeyen öğrenci, o dönem ders kaydı yapamaz (SBÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 14).
• Ders kaydı yapmayan bir öğrencinin, o dönemi öğrenim süresinden sayılır ve öğrenci bu dönemi kaybetmiş olur. Bu süreçte derslere ve sınavlara alınmaz.
• Ders kaydı yapmayan öğrenciler, staj başvuruları için pasif olarak kabul edilir ve Kariyer Kapısı'ndan staj başvurusu yapamazlar. Bu nedenle bu öğrenciler özel işletmelere başvuru yapmak zorunda kalırlar.
35. Farklı bir yükseköğretim kurumunda özel öğrenci olarak nasıl ders alabilirim?
Farklı bir yükseköğretim kurumuna özel öğrenci olarak ders alma "SBÜ Özel Öğrenci Yönergesi" esasları çerçevesinde yapılır. SBÜ Özel Öğrenci Yönergesi için tıklayınız...
36. Ders programımı nasıl öğrenebilirim?
• Ders programınız (derslerinizin hangi gün ve saatte olduğu) HSHMYO web sitesi duyurular bölümünde ilan edilmektedir.
37. Üniversitede dersleri ve ders programlarını kim belirliyor?
• Üniversitede dersler, ilgili birimlerin teklifi ve Senato’nun onayıyla belirlenmektedir.
• Haftalık Ders programları ilgili bölüm/programın teklifi ve ilgili birimin kararıyla belirlenir ve öğrencilere duyurulur.
38. Ders muafiyeti için nereye başvurabilirim ve hangi belgeler gereklidir?
• Web sitesinde bulunan Başvuru dilekçesi hazırlayın.
• Daha önce öğrenim gördüğünüz yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (karekod, barkod veya e-imzalı olabilir) ders içerikleri ve not döküm belgesini (transkript) ekleyin.
• Hazırladığınız dilekçe ve belgelerle birlikte başvurunuzu HSHMYO Öğrenci İşleri Birimi'ne teslim etmelisiniz. Başvurunuz bu birim aracılığıyla muafiyet komisyona incelenmek üzere iletilecektir.
39. Ders muafiyeti için başvurunun belli bir süresi var mıdır?
Akademik takvimde ders muafiyet başvuru tarihlerini bulabilirsiniz.
40. Ders muafiyeti ne zaman sonuçlanır ve derslerin notları nasıl değerlendirilir?
• Ders muafiyeti başvuruları, Yatay Geçiş ve Ders Muafiyet Komisyonu tarafından değerlendirilir ve ardından ilgili yönetim kurulu tarafından görüşülerek karara bağlanır. Bu sürecin sonucu, HSHMYO web sitesi duyurular bölümünden bildirilir.
• Öğrencinin muafiyet aldığı derslerin notları, Üniversitenin not sistemine uygun şekilde dönüştürülerek GANO (Genel Ağırlıklı Not Ortalaması) hesabına katılır. Bu sayede öğrencinin muafiyet aldığı dersler not ortalamasına etki eder.
41. Muafiyet hakkı verilen derslerin yerine başka dersler alınabilir mi?
GANO (genel not ortalaması) 3,00 üzerinde olan öğrenciler, üst dönemden maksimum 3 ders alabilirler. Ancak alınacak tüm derslerin toplam AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) sayısı 45'i aşamaz.
42. Öğrenci bir dersin ne kadarına devam etmek zorundadır ve devamsızlık sonuçları nelerdir?
Devamsızlıklar, her bir dönemde (güz ve bahar dönemi) bulunan dersler için ayrı ayrı değerlendirilmektedir. Teorik derslerde en az %70, uygulamalı derslerde ise en az %80 devam koşulu bulunmaktadır. Devamsızlığı olan öğrenciler ara sınav/vize ve mazeret sınavlarına girebilirler. Ancak zorunlu devam sürelerine uymamış/yerine getirmemiş öğrenciler yarıyıl/yılsonu (final sınavı ve bütünleme sınavı) sınavına alınmazlar ve ilgili dersten DZ harf notu ile başarısız sayılırlar.
Not: DZ harf notu ile kalan öğrenci, ilgili dersten başarısız olduğu dönemde dersi tekrar almak ve derse devam etmek zorundadır. HSHMYO yönetim kurulu kararına göre, uygulama saatleri teorik saatlerine eşit ya da daha fazla ise uygulamalı derslerde FF ve FD (öğrencinin GANO'su 2'nin altındaysa DD ve DC de dahil) harf notu alan öğrenciler, uygulama saatleri teorik saatlerine eşit ya da daha fazla ise ilgili derste devam zorunluluğu aranır.
43. Sınav tarihlerini kim belirler ve ne zaman yapılır?
Sınav tarihleri akademik takvimde tanımlanan tarihler arasında Hamidiye HSHMYO yönetim kurulu tarafından belirlenen gün ve saatlerde yapılır. Yarıyıl (vize) ve yılsonu (final) sınavları akademik takvimde belirtilen tarih aralıklarında, resmi web sitesinde duyurular bölümünde ilan edilen yer, tarih ve saatlerde yapılır.
44. Sınavlar nasıl yapılır?
Sınavlar; yazılı, sözlü, ödev, proje ve/veya uygulamalı veya hem yazılı hem uygulamalı gibi birden fazla sınav tekniği kullanarak yapılabilir.
45. Yarı yıl içi sınav (ara sınav/vize) ve yarı yıl sonu sınavlarının (final ve bütünleme) ders başarı notuna etkisi nedir?
Bir dersin yarı yıl içi sınavlarının ders başarı notuna etkisi %40’dır. Yarıyıl sonu sınavları etkisi %60’dır.
46. Hafta sonu sınav yapılabilir mi?
Dini ve milli bayramlar dışında, ilgili yönetim kurulu kararı ile hafta sonu tatillerinde sınavlar yapılabilir.
47. Öğrencilerin sınavda uymaları gereken kurallar var mıdır?
Öğrenciler; sınav programlarında belirtilen gün, saat ve yerde sınava girmek, öğrenci kimlik belgeleri ile istenecek diğer kimlik belgelerini de yanlarında bulundurmak zorundadır. Sınavlar ders sorumlusunun ve sınavda gözetmen olarak yer alan öğretim elemanının denetiminde yapılır.
48. Ara sınava katılamayan öğrenci yarıyıl sonu (final ve bütünleme) sınavına katılabilir mi?
•Evet, ara sınava katılamayan bir öğrenci devam zorunluluğunu yerine getirmiş olmak kaydıyla yarıyıl sonu sınavına katılabilir. Ara sınavı/vizeyi kaçıran öğrenciye ara sınav notu olarak "GR" verilir.
• Geçerli ve haklı bir mazereti bulunarak ara sınava giremeyen öğrenciler, mazeretlerini bildiren dilekçe ve belge ile akademik takvimde belirtilen tarihler içerisinde HSHMYO Öğrenci İşleri Birimi’ne başvurur.
• Mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrenciler, HSHMYO web sayfası duyurular bölümünden ilan edilir.
• Akademik takvimde belirtilen güz yarıyılı mazeret sınavları tarihlerinde sınavları yapılır.
• Mazeret sınavları için ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.
49. Yarıyıl sonu (final ve bütünleme) sınavına hangi öğrenciler giremez?
Bir öğrencinin bir dersin yarıyıl sonu sınavına katılabilmesi için, teorik derslerde %70 ve uygulamalarda %80’den az olmamak üzere derslere devam etmiş olmaları gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciler, yarıyıl sonu sınavına katılamazlar.
50. Hangi durumlarda öğrenciye devamsızlık harf notu verilir?
Bir dersin yılsonu sınavına girebilmek için, devam şartının yerine getirilmesi gerekir. Bu şartları yerine getirmeyen öğrenci yılsonu sınavına alınmaz. Bu öğrenciye (DZ) devamsız harf notu verilir.
51. Bütünleme sınavına girme koşulları nelerdir?
• Bütünleme sınavına girebilmek için, öğrencinin DZ harf notu ile dersten kalmamış olması gerekir.
• Ara sınav, mazeret, final sınavlarından herhangi birine girmeyen öğrenciler (DZ ile dersten kalmadıkları sürece) bütünleme sınavına girebilirler.
• Harf notu DC, DD, FD ve FF ve GR olan öğrenciler bütünleme sınavına girebilirler.
52. Tek ders sınavına kimler başvurabilir?
• GANO’su 2,00 ve üzerinde mezun durumuna gelmiş öğrenciler (Zorunlu staj çalışması hariç).
• Tâbi olduğu müfredat derslerinden, zorunlu/seçmeli fark etmeksizin sadece bir dersten FF veya FD harf notu ile kalmış olmak.
• Öğrenciler, daha önce hiç almamış ya da devamsızlıktan kalınan dersten tek ders sınavına giremezler.
Not: DZ harf notu ile kalan ya da dersi ilk defa alacak öğrenci, ilgili dersin olduğu dönemde o dersi alması ve derse devam etmek zorundadır.
53. Tek ders sınavına ne zaman ve nasıl başvurabilirim?
Tek ders sınavına başvuru yapmak isteyen öğrenciler, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında "Tek Ders Sınav Dilekçesi"ni doldurarak, başvurularını Yüksekokul Öğrenci İşleri Birimine "şahsen" teslim etmelidirler."
54. Tek ders sınavından aldığım not nasıl değerlendirilir?
• Tek ders sınavından alınan not, o dersin son notunu belirler.
• Dersin başarı puanına katkısı %100'dür ve başarılı olmanız durumunda dersi geçersiniz (Sınavdan 60 ve üstü not almanız gerekir).
• Başarısız olmanız halinde, ilgili yarıyılda/yılda dersin sınavlarına girmelisiniz.
55. Sınav sonuçları ne zaman ilan ediliyor?
Sınav sonuçları en geç her yıl akademik takvimde belirtilen sınav notlarının son giriş tarihine kadar ilan edilir.
56. Notların ilanından sonra kaç gün içinde sınav sonucuna itiraz dilekçesi verilebilir?
Ara sınav, mazeret, final, bütünleme, tek ders sınavı ayırt etmeksizin, ilgili sınav notuna itirazlar, notun ilan edildiği tarihten itibaren üç iş günü içinde HSHMYO öğrenci İşleri Birimi'ne itiraz dilekçesi ile yapılabilir. İlgili dilekçenin sonucunun takibinden öğrenci sorumludur, dilekçenin sonucu @sbu.ogrenci.edu.tr uzantılı e-posta adresinize gönderilmektedir.
57. Haklı ve geçerli mazeretine binaen ara sınava girmeyen öğrenciler belgelerini kaç gün içinde vermelidir?
Ara sınav için alınan mazeret durumunu gösterir belgeler (rapor vb.) üniversite web sitesindeki duyurulara belirtilen tarihlerde öğrenci işlerine mazeret sınav başvuru dilekçesi ile birlikte teslim edilir. Mazeret başvuruları Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilir ve web sitesinde ilan edilir. Mazeret sınav başvurusu kabul edilen öğrenciler, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından duyurulan tarih, saat ve yerde mazeret sınavına girmekle yükümlüdür. Mazeret sınavına girmeyen öğrenciye GR harf notu verilir. Not: Mazeret sınav başvurusu sadece ara sınav için geçerlidir. Girilemeyen Final, bütünleme, tek ders sınavının mazeret sınavı yapılmaz.
58. Öğrenci bir dersten başarısı nasıl belirlenir?
Öğrencinin başarısı yarıyıl içi (ara sınav/vize) notları ile yarıyıl sonu (final veya bütünleme) sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir. (bkz. 38. Ara sınav (vize) ve yarı yıl sonu sınavlarının (final ve bütünleme) ders başarı notuna etkisi nedir?
59. Harf notları transkript belgesinde (öğrenci not döküm belgesinde) ne anlama gelir ve hangi harf notları öğrenci başarılarını nasıl ifade eder?
Transkript belgesinde yer alan harf notları, öğrencinin o dönemde aldığı derslerdeki başarı düzeyini ifade eder. Harf notları genellikle AA, BA ve CB gibi harf sınıflandırmalarıyla gösterilir ve her biri farklı anlamlar taşır.
60. YANO ve GANO nedir?
Her iki not ortalaması da öğrencinin akademik performansını değerlendirmekte önemlidir.
Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO):
• YANO, bir öğrencinin bir yarıyılda (bir dönemde) aldığı derslerdeki başarı notlarının ağırlıklı ortalamasını ifade eder.
• 4.00'lük bir ölçekte hesaplanır.
• Bir dönem boyunca alınan derslerden alınan notlar, her dersin kredi değeri ile çarpılarak hesaplanır ve bu puanlar o dönemin toplam kredi sayısına bölünerek YANO hesaplanır. Örneğin, yukarıda verilen transkript belgesinde 2021-2022 Güz Dönemi için YANO 2,39 ve 2021-2022 Bahar Dönemi için YANO 2,53 olarak hesaplanmıştır.
Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO):
• GANO, bir öğrencinin tüm üniversite eğitimi boyunca aldığı derslerin ağırlıklı ortalamasını temsil eder. Yani, öğrencinin tüm dönemlerdeki derslerin notlarının genel bir ortalamasıdır.
• 4,00'lük bir ölçekte hesaplanır.
• Öğrencinin tüm derslerden aldığı notlar, her dersin kredi değeri ile çarpılarak hesaplanır ve bu puanlar toplam kredi sayısına bölünerek GANO hesaplanır. Alternatif olarak, YANO üzerinden de GANO hesaplaması yapılabilir. Her dönemin YANO'sunu o dönemin toplam AKTS'si ile çarparak elde edilen sonuçları toplarsınız ve bu toplamı toplam AKTS'ye bölersiniz. Örneğin, yukarıda verilen transkript belgesinde 2021-2022 Güz ve Bahar Dönemlerini Kapsayan GANO 2,46’dır.
• Mezun olabilmek için GANO'nun en az 2,00 olması gerekmektedir.
• ÖBS transkript senaryosu butonunu kullanarak gelecek dönemler için tahmini notlarınızı girerek tahmini GANO'nuzu hesaplayabilirsiniz.
• GANO 2,00 ve üstü olan öğrenciler, DC ve DD notları aldıkları dersleri şartlı olarak başarmış sayılırlar. Ancak, GANO'su 2,00'nin altına düşen öğrenciler, DC ve DD notları aldıkları derslerden başarısız olarak kabul edilirler.
• Devamsızlık nedeniyle DZ notu alan öğrenciler, yarıyıl/yılsonu sınavına alınmazlar.
• Yarıyıl/yılsonu sınavına katılmayan öğrencilere GR notu verilir.
• FF, DZ ve GR notu alan öğrenciler, ilgili dersi/dersleri takip eden (dersin açıldığı) ilk yarıyılda tekrarlamalıdırlar ve DZ notu alan öğrenci devamsızlıktan kaldığı için derse devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bu zorunluluk, teorik dersler için %70 ve uygulamalı dersler için %80 olarak belirlenmiştir.
61. Notlar, transkript (öğrenci not döküm belgesi) hataları ve diğer sorunlarım için nereye başvurmalıyım?
Hamidiye HSHMYO Öğrenci İşlerine Birimi’ne müracaat edebilirsiniz.
62. Öğrenci belgesi ve transkriptimi (öğrenci not döküm belgesini) nasıl alabilirim?
Hamidiye HSHMYO Öğrenci İşleri Biriminden veya E-devlet üzerinden kendi kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme giriş yaparak alabilirsiniz.
63. Onur ve Yüksek Onur Öğrencisi nasıl olunur?
Her dönem (güz ve bahar dönemi) için dönem sonunda dönem not ortalaması 3.50-4.00 arasında olan öğrenciler “Yüksek Onur” başarı belgesi 3.00-3.49 arasında olan öğrenciler “Onur” başarı belgesi almaya hak kazanır. Bu belgeler, sizinle ilişkilendirilmiş olan öğrenci e-posta adresinize gönderilir.
64. Onur Öğrencisi ve Yüksek Onur Öğrencisi olarak mezun olabilir miyim?
Kayıtlı olduğu programı;
• 3,00–3,49 genel not ortalaması ile tamamlayan öğrenci "Onur Öğrencisi"
• 3,50–4,00 genel not ortalaması ile tamamlayan öğrenci ise "Yüksek Onur Öğrencisi" olarak mezun edilir ve bu başarı belgesi almaya hak kazanır. Bu belgeler, sizinle ilişkilendirilmiş olan öğrenci e-posta adresinize gönderilir.
65. Mezun olabilme koşulları nelerdir?
• Bulunduğu programın müfredatındaki derslerini almış olmalıdır.
• Aldığı derslerin toplam AKTS’si en az 120 olmalıdır.
• GANO’su en az 4,00 üzerinden 2,00 olmalıdır.
66. Öğrencinin mezuniyet tarihi hangi tarihtir?
Mezuniyetin ilgili birimin yönetim kurulu tarafından kabul edilen tarihtir.
67. Diplomasını almak isteyen öğrenciler neler yapmalıdır?
1. Onay Süreci: Üniversite yönetim kurulu tarafından mezuniyet onayı verilen öğrenciler şunları yapabilir:
• Üniversitenin öğrenci işleri biriminden geçici mezuniyet belgesi ve transkript belgesini alabilirler. Diplomaların basım ve onaylama süreci mezuniyet tarihinden sonraya denk geldiği için, geçici mezuniyet belgesi diploma teslim alınana kadar (maksimum 2 yıl) geçerlidir.
• Alternatif olarak, mezuniyet belgesini ve transkripti E-devlet üzerinden de alabilirler.
Not: E-devlet üzerinden alınan mezuniyet belgelerinde, başvurduğunuz yerler, belgelerinizin doğruluğunu barkod numarası ile adresinden, ayrıca mobil cihaza yükleyebilecekleri E-devlet Kapısına ait Barkodlu Belge Doğrulama veya YÖK Mobil uygulaması vasıtasıyla karekodu okutarak kolaylıkla doğrulayabilirler. Bu sayede belgelerinizin geçerliliği hızlı ve güvenilir bir şekilde teyit edilebilir.
2. İlişik Kesme Dilekçesi: İlişik Kesme Dilekçesi'ni eksiksiz bir şekilde doldurun. Dilekçenizi, ilişkinizin sonlandığına dair onay almanız gereken birimlerde onaylatmalısınız. Tüm onayları aldıktan sonra, dilekçenizi öğrenci işleri birimine teslim edin.
3. Belgelerin Teslimi: Diploma ve geçici mezuniyet belgeleri, sadece siz veya noter onaylı bir vekiliniz tarafından öğrenci işleri birimine başvuru yapıldığında verilecektir. Noter onaylı vekaletname olmayan kişilere kesinlikle belge teslimi yapılmamaktadır. Diploma tesliminde, öğrenci kimlik kartının da üniversitemizin öğrenci işleri birimine teslim edilmesi gerekmektedir. Ayrıca, geçici mezuniyet belgesi öğrenci işleri biriminden elden teslim alındıysa, diploma teslimine gelirken geçici mezuniyet belgesinin aslını getirmeniz gerekmektedir.
68. Diplomam henüz hazırlanmamış mezuniyet belgesi almak için ne yapmalıyım?
Eğer mezuniyet hakkı kazandınız ancak diplomanız henüz hazırlanmadıysa ve mezuniyet belgesine ihtiyacınız varsa, aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz
• E-devlet Yükseköğretim Mezun Belgesi Sorgulama: Mezuniyete hak kazanmış öğrenciler, E-devlet Yükseköğretim Mezun Belgesi Sorgulama hizmetini kullanabilirler. Bu hizmet üzerinden mezuniyet belgenizi elektronik olarak alabilirsiniz.
• Geçici Mezuniyet Belgesi Talebi: Diplomanız hazırlanana kadar geçici bir mezuniyet belgesi almak isterseniz, üniversitenizin öğrenci işleri birimine başvurabilirsiniz. Öğrenci işleri, talebiniz doğrultusunda size geçici bir mezuniyet belgesi düzenleyecektir.
69. Geçici mezuniyet, diploma ve transkripti kim teslim alabilir?
Öğrencinin bizzat kendisi teslim alabilir. Ancak zorunlu hallerde öğrencinin noterden vekâlet verdiği kişiye verilir. Vefat eden öğrencinin diploması, istekleri halinde kanuni mirasçılarına teslim edilir.
70. Geçici Mezuniyet Belgesi ve Diploma ve transkript belgelerinin kaybedilmesi durumunda neler yapılmalıdır?
Üniversitenin Öğrenci İşleri Birimine durumunu belirtir dilekçe ile başvuruda bulunulması gerekir. Üniversitenin ilgili birimleri tarafından değerlendirilerek işlem yapılır. SBÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 36: Diploma ve diploma ekini kaybedenlere senato tarafından belirlen şartları yerine getirmeleri ve üniversite yönetim kurulu kabulü ile bir defaya mahsus bu belgelerin duplikataları (ikinci nüsha) verilir.
71. Kaydımı dondurabilir miyim?
Haklı ve geçerli nedenlere uygun olarak mazeretini belgelemesi ve HSHMYO Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi kaydıyla SBÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 30 çerçevesinde öğrencinin kayıt dondurma işlemleri gerçekleştirilir (süre ayrıntıları için SBÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 30’a bakınız). Kayıt dondurulan süreler öğrencinin öğrenim sürelerinden sayılmaz.
72. Kayıt dondurma başvurusu nasıl yapılır?
Kayıt dondurma dilekçesini eksiksiz bir şekilde doldurun. Dilekçede, kayıt dondurma nedeninizi belirtin ve hangi dönemler için kaydınızı dondurmak istediğinizi net bir şekilde açıklayın. Dilekçenize, mazeretinizi destekleyen somut belgeleri eklemeyi unutmayın. Bu belgeler, mazeretinizi kanıtlamanıza yardımcı olacaktır. Örnek olarak, Muhtarlık tarafından verilen Fakirlik Belgesi, bir sağlık kuruluşundan alınan hekim raporu, anamnez geçmişi veya epikriz gibi belgeleri kullanabilirsiniz. Askerlik durumunuza ilişkin belgeler de bu kategoride yer alır.
• Hazırladığınız dilekçeyi, HSHMYO öğrenci işlerine teslim edin.
• Kayıt dondurma talebinde bulunan öğrenci, kayıt dondurma nedenine bağlı olarak HSHMYO yönetim kurulu kararı ile bir veya iki yarıyıl boyunca kaydını dondurabilir.
• Başvurunuzun sonucunu öğrenmek için öğrenci işleri ile iletişime geçebilirsiniz.
73. Kayıt dondurma ne zaman yapılır?
Başvurular akademik takvimde belirlenen dönem başlangıç ve bitiş tarihleri içinde yapılmalıdır. Kayıt dondurma başvurusu yapmadan önce ders kaydınızı yapmanız gerekmektedir.
74. Kayıt dondurma işlemi ne kadar süre için yapılabilir?
• Kayıt dondurma süreleri SBÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 30 çerçevesinde belirlenmektedir.
• Kayıt dondurma işlemi yapan öğrenci bir sonraki dönem de ders kaydı yapabilmek için kayıt açtırma dilekçesi vermesi gereklidir.
75. Kayıt dondurulan döneme ait katkı payı veya öğrenim ücreti ödenmesi gerekir mi?
Kayıt dondurma süresi içinde katkı payı veya öğrenim ücreti alınmaz.
76. Ne zaman yatay geçiş yapabilirim?
Ön lisans programlarında ilk yarı dönem ile son yarı dönem geçiş yapılamaz, bunun dışında yapılabilir (SBÜ Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arasında Yatay Geçiş Yönergesi Madde 6)
77. Başka bir üniversiteden Sağlık Bilimleri Üniversitesi'ne yatay geçiş için gereken koşullar nelerdir?
Yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, üniversitemizin "SBÜ Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Programlar Arasında Yatay Geçiş Yönergesi esasları çerçevesinde yapılır.
78. Yatay geçişle ilgili başvuru tarihleri ve güncel bilgileri nereden öğrenebilirim?
Yatay geçiş başvuru tarihlerini ve yatay geçiş için gerekli şartları öğrenmek için web sitemizin duyurular kısmını takip etmelisiniz.
79. Hangi üniversitelerden yatay geçiş başvurusu kabul ediyorsunuz?
ÖSYM kılavuzunda yer alan yükseköğretim kurumlarındaki öğrenciler yatay geçiş başvurusunda bulunabilirler.
80. ÖSYM puanım xxx ve not ortalamam x.xx, kabul olma şansım sizce nedir?
Başvuru koşullarını sağlayan öğrencilerin başvuruları ilgili komisyonlar tarafından başarı sırasına konularak yönetim kurulları tarafından kontenjanlar dahilinde kabul ve red kararları alınır. Değerlendirme sonuçları ilgili komisyonlarda değerlendirilir ve ilan edilir.
81. Başvurumun kabul olması halinde kayıt yaptırmazsam ne olur?
Kayıt yaptırmama hakkınız vardır. Kayıt yapılmadığı takdirde ilan edilen nihai listede sırasıyla yedek kontenjanda bulunan öğrenciye kayıt hakkı geçer.
82. Yatay geçişle kabul olmam halinde kaçıncı sınıftan başlayacağım?
Öğrencinin kaçıncı sınıftan başlayacağına intibak işlemlerine bağlı olarak yatay geçiş ve muafiyet komisyonu incelemeleri sonucu yönetim kurulu karar vermektedir.
83. İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajı ile İlgili Bilgileri Nereden Öğrenebilirim?
• Gerekli tüm bilgi ve belgeler: İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajı ile ilgili ihtiyaç duyulan tüm bilgi ve belgelere web sitemiz üzerinden erişebilirsiniz.
• Ek bilgiye ihtiyaç duyduğunuzda: Web sitesindeki bilgilerde anlaşılmayan bir kısım olursa:
♦ Staj ile ilgili sorularınız için Program Staj Kurulu’na başvurabilirsiniz.
♦ İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili sorularınız için dersin sorumlu öğretim elemanına veya program sorumlusu öğretim elemanına danışabilirsiniz.
• Destek ve daha fazla bilgi: İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajı ile ilgili tüm sorularınız için Staj ve Klinik Uygulama Birimimizle iletişime geçerek ek bilgi alabilirsiniz.
• Duyurular: İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajı ile ilgili güncel duyurular için HSHMYO web sitesindeki duyurular bölümünü düzenli olarak takip ediniz.
84. İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajı için Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi’ni almam zorunlu mu? Bu eğitimi nereden alabilirim?
• Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimi almanız zorunludur.
• Bu eğitim üniversite tarafından belirli dönemlerde düzenlenir ve ayrıca özel firmalardan da alınabilir.
• Eğitim tarihleri üniversite web sitesi üzerinden ilan edilir ve öğrenciler bireysel olarak başvurularını gerçekleştirirler.
• Eğitimlere tam katılım sağlayarak ve eğitim sonrası sınavdan başarılı olarak sertifika alabilirsiniz.
• Başarılı olan öğrenciler sertifikalarını İSG Koordinatörlüğü'nden şahsen almalıdır. Sertifikalar sadece 1 yıl geçerlidir. Sertifikanın geçerlilik süresi Klinik uygulama ya da staj bitiş tarihini de içine alacak şekilde olmalıdır.
85. İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Staj Takip Sistemine giriş nasıl yapılır ve hangi işlemler gerçekleştirilebilir?
Sisteme mes.sbu.edu.tr adresinden erişim sağlanır. Girişte "Öğrenci" profilini seçerek "SBÜ E-Mail Adresi ile Giriş" butonuna tıklanarak, sbu uzantılı mail adresi ile sisteme giriş yapılır.
• Kişisel Bilgiler: Giriş yaptıktan sonra, Öğrenci Detay Sayfasından kişisel bilgilerinizi takip edebilirsiniz.
• Staj Takibi: Staj Listesi Menüsünden aktif stajlarınızı takip edebilir ve yeni staj kaydı oluşturabilirsiniz.
• Staj Bilgileri ve Belge Yükleme: Öğrenci Staj Seçim menüsünden stajla ilgili bilgileri girebilir ve belgelerinizi yükleyebilirsiniz.
• Mesajlaşma: Sistem içindeki Mesaj Bölümünden mesajlaşma işlemleri yapılabilir.
Yardım: Yardım Menüsünden sistemin kullanım kılavuzuna ve diğer destek seçeneklerine erişim sağlayabilirsiniz.
86. İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajına gitmeden önce SGK işe giriş bildirimimi kontrol etmeli miyim?
Evet, mutlaka kontrol etmelisiniz. Yaz stajı veya mesleki uygulamaya başlamadan önce işe giriş bildiriminizin yapıldığını e-Devlet üzerinden kontrol etmeniz gerekir. SGK işe giriş bildirimi yapılmadığı halde staja devam eden öğrenciler, iş kazası ve meslek hastalığı gibi durumlarda oluşabilecek tüm riskleri kendileri kabul etmiş sayılır ve sigortasız olarak geçirilen günler stajdan sayılmaz. Bu nedenle, sigorta işlemleriniz tamamlanmadan staja başlamamanız önemlidir.
87. İşletmede Mesleki Eğitim ve Yaz Stajında devamsızlık hakkım ne kadar?
Raporlu veya raporsuz fark etmeksizin, %80 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Bu, ders veya staj süresinin en fazla %20 devamsızlık hakkınız olduğu anlamına gelir. Devamsızlık sınırını aşmanız durumunda, ders veya stajdan başarısız sayılırsınız.
Devamsızlık Hesaplaması:
• Mesleki Uygulama dersi devamsızlık durumu, toplam 14 hafta üzerinden hesaplanır.
• Yaz Stajı devamsızlık durumu ise toplam 20 iş günü üzerinden hesaplanır.
SGK Primleri:
• SGK primleri, haftalık 5 iş günü (çalışma günleri) üzerinden yatırılır.
• Gitmediğiniz günler için SGK primi yatırılmaz.
• Vize haftası kapsamında uygulamaya gidilmediğinden, bu hafta için SGK primi yatırılmaz.
• Resmi tatil günleri için de SGK primi ödenmez.
Rapor İşlemleri: Aldığınız raporları, mümkünse hemen veya en geç 3 gün içinde Mesleki Eğitim ve Staj Takip Sistemi (https://mes.sbu.edu.tr/#/auth/login) üzerinden sisteme yüklemeniz gerekmektedir. Ayrıca, raporunuzu sorumlu hocanıza ve staj birimine (stajhsmyo@sbu.edu.tr) ulaştırmalısınız. Rapor işlemlerinin eksiksiz ve zamanında tamamlanması bu sürecin sağlıklı bir şekilde ilerlemesi açısından önemlidir.
88. İşletmede Mesleki Uygulama ve Yaz Stajında İş Kazası Geçirirsem Ne Yapmalıyım?
İş kazası geçirmeniz durumunda, aşağıdaki adımları izleyerek durumu hızlıca bildirmelisiniz:
1. Okul ile İletişime Geçin: İş kazası geçiren öğrenci, kazanın gerçekleştiği gün içerisinde mutlaka okulu arayarak staj koordinatörlüğüne ve dersin hocasına bilgi vermelidir.
2. Gerekli Belgeleri Hazırlayın ve İletin: İş kazasının gerçekleştiği gün içerisinde aşağıdaki belgeleri hazırlayarak staj koordinatörlüğüne iletmeniz gerekmektedir:
♦ İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu
♦ Kaza Tutanağı
♦ Genel Adli Muayene Raporu (varsa)
3. Belgeleri Teslim Edin: Hazırlanan belgeleri stajhsmyo@sbu.edu.tr adresine e-posta yoluyla veya elden teslim edin.
Bu adımlar, SGK'ya iş kazası bildiriminin zamanında yapılması ve gerekli yasal işlemlerin başlatılabilmesi için büyük önem taşımaktadır.
89. Kendi İsteği ile Ayrılma (kayıt sildirme) işlemi nasıl yapılır?
Üniversiteye kayıtlı öğrencilerden kendi isteği ile kaydını sildirmek isteyenler, bir dilekçe ile HSHMYO Öğrenci İşleri Birimine başvururlar. HSHMYO yönetim kurulu kararı ile üniversiteden kaydını sildirmiş olurlar. Kendi isteği ile kaydını sildiren öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir. Dosyasındaki orta öğretim diploması iade edilir. Bu durumdaki öğrencinin kaydının yeniden açılması mümkün değildir.
90. Öğrenimine devam eden öğrenci lise diplomasını alabilir mi?
Lise diplomasının fotokopisini kaydının bulunduğu akademik birimden asli gibidir yaptırarak alabilir.
91. Katkı Payı/Öğrenim/Harç Ücretleri Kimler Öder?
• Yurt dışından öğrenci kontenjanı kapsamında kayıt yaptıran uluslararası öğrenciler
• Öğretim programlarında program süresini aşmış (2 yılı geçen) olan öğrenciler
• Bir Yükseköğretim Programına kayıtlıyken ikinci bir Yükseköğretim Programına kayıt yaptıran öğrenciler (Çift Anadal Programları hariç) Bu öğrenciler öğrenim harç ücretini ödemekle yükümlüdürler. Öğrenim harcını ödemeyen öğrenciler ders kaydı yaptıramaz ve öğrencilik haklarından yararlanamaz (SBÜ Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 6)
92. Katkı Payı/Öğrenim/Harç Ücretleri gereken kişiler harç miktarının ne kadar olduğu nasıl öğrenebilirim?
Katkı Payı/Öğrenim/Harç Ücretleri miktarlarını ÖBS sistemi üzerinden ders kayıt sayfanızda göreceksiniz. Katkı Payı/Öğrenim/Harç Ücretleri ücretini yatırmadan ders kayıt sayfası açılamamaktadır.
93. Öğrenim Katkı Payı/Öğrenim/Harç Ücretleri yatırması gereken öğrenciler hangi bankaya yatırmalıdır?
Öğrenim Katkı Payı/Öğrenim/Harç Ücretleri, öğrenci okul numarası ile anlaşmalı olan bankanın (Vakıfbank) herhangi bir şubesine yatırılabilir. Ayrıca, anlaşmalı bankanın mobil ve internet bankacılığı aracılığıyla da öğrenim harçlarınızı ödeyebilirsiniz. Bu konu hakkında web sayfamızın duyurular bölümünü takip edin.
94. Aynı anda örgün iki ön lisans programında eğitime devam edebilir miyim?
Hayır, Yükseköğretim Genel Kurul Kararı gereği, örgün iki ön lisans programında aynı anda eğitime devam edemezsiniz. Ancak bir örgün ön lisans programı ile bir açık öğretim ön lisans programını aynı anda okuyabilirsiniz.
95. Sınavsız ikinci üniversite nedir ve hangi üniversiteler bu imkânı sunmaktadır?
Sınavsız ikinci üniversite, yükseköğretim kurumlarından ön lisans veya lisans diploması almış veya halen bu programlarda kayıtlı olan kişilerin, mevcut program ile aynı alanda olmamak şartıyla açıköğretim programlarına kayıt yaptırmalarına ve ikinci bir diploma almalarına olanak tanıyan bir sistemdir. Bu sistem, özellikle yeni bir alanda bilgi sahibi olmak ve kendisini daha da geliştirmek isteyenler için uygundur. Sınavsız ikinci üniversite imkânı sunan üniversiteler;
• Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ( AÖF)
• İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi ( AUZEF)
• Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi ( ATA AÖF)
• Ankara Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi ( ANKUZEF) Sınavsız ikinci üniversiteye kayıt yaptırarak, farklı alanlarda ön lisans veya lisans diploması alma fırsatına sahip olabilirsiniz. Kayıt tarihlerini öğrenmek için üniversitelerin resmî web sitelerini takip edebilirsiniz.
96. Örgün eğitimde ön lisansta okuyorum ikinci üniversite kapsamında açıköğretimden lisans programı okuyabilir miyim?
Hayır, örgün ön lisans programı öğrencileri ikinci üniversite kapsamında sadece ön lisans programlarına kayıt yaptırabilir.
97. Sağlık Kültür ve Spor Direktörlüğüne hangi konularda başvurabilirim?
Öğrenci toplulukları kurmak, psikolojik danışmanlık ve rehberlik hizmetinden yaralanmak ve üniversitemizde spor faaliyetlerine / takımlarına katılmak için başvurabilirsiniz.
98. Üniversitemizde hangi öğrenci topluluklarının faaliyet gösterdiğini nasıl öğrenebilirim?
Üniversitemizde aktif olarak faaliyet gösteren öğrenci kulüpleri ve işleyiş esaslarına adresinden ulaşabilirsiniz.
99. Yemekhane hizmetleri sırasında kiosk cihazlarında öğrenci kartım kullanım dışı görünmekte, ne yapabilirim?
Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na müracaat edilmelidir.
100. Yemekhane hizmetinden nasıl faydalanabilirim?
• Yemekhane hizmetinden faydalanmak için öğrenci kimlik kartınızı kullanmalısınız.
• Öğrenci kimlik kartınız, aynı zamanda bir kredi kartı gibi işlev görür.
• Kartınıza para yüklemek için Vakıfbank bankamatiklerini veya internet bankacılığını kullanabilirsiniz. Bu işlemi "kredi kartı borcu ödeme" menüsünden yapmalısınız.
• Yüklediğiniz parayı öğrenci kimlik kartınızla yemekhane önündeki veya SKS'deki kiosk cihazlarına aktarabilirsiniz.
• Son olarak, öğrenci kimlik kartınızı kiosk cihazına okutarak yemekhane hizmetinden yararlanabilirsiniz.
• Öğrenci kimlik kartınıza ihtiyaç duymadan, telefonunuza yükleyeceğiniz SoliClup uygulaması üzerinden yemekhane girişindeki karekodları okutarak da yemekhane hizmetinden faydalanabilirsiniz.
• Android (Google Play Store) , iOS (Apple App Store) , Huawei (AppGallery)
101. Yemek menüsünü nereden öğrenebilirim?
Günlük yemek menüsü, SBÜ Sağlık, Kültür ve Spor (sbuedutr_sks) Instagram hesabının hikayeler bölümünde paylaşılmaktadır.
102. Burs ve kısmi zamanlı çalışma başvuru detaylarını nereden öğrenebilirim?
Başvuru bilgileri web sitesinin duyurular bölümünde yayımlanmaktadır.