Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Genel Bilgiler

Sağlık sektörü, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sürekli olarak gelişen bir sektördür. Bu bağlamda, ekonomik koşulların gelişmesi ve sağlık turizminin yaygınlaşmasıyla birlikte, sağlık sektörünün nitelik ve nicelik açısından yetişmiş çalışan ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Özellikle ara çalışanlara olan ihtiyacın yükselmesi kaçınılmazdır.
Bu ihtiyaca binaen, kalifikasyonu yüksek iş gücü geliştirmek, ara eleman olarak tabir edilen iş gücü ihtiyacını karşılayarak sağlık sektörünün gelişimini desteklemek ve ülke ekonomisine katkı sağlamak programın temel hedefini oluşturmaktadır.

Programın Amacı
Sağlık pazarı ve sağlık hizmetleri alanında, analitik düşünce ile modern pazarlama-satış yöntemlerini uygulayabilen, pazarlama yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçip kullanabilen, bilişim teknolojilerine hâkim, insanı ve doğasını çok iyi tanıyıp ona uygun şekilde iletişime geçebilen ve duygusal zekasının farkında olan davranışsal becerileri gelişmiş bireyler yetiştiren bir programdır.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının amacı sağlık kuruluşlarında (hastaneler, ilaç firmaları, pazarlama şirketleri, sağlık turizmi firmaları vs) satış ve müşteri temsilcisi başta olmak üzere pek çok farklı pozisyon için hem zihinsel hem de davranışsal bilgi ve becerileri gelişmiş ara çalışanları sektöre kazandırmaktır.

Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı 1. Öğretim / Ön Lisans

Programın Öğrenim Dili
Türkçe

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Program 4 dönemden (2 yıl) oluşmaktadır. Öğrencilerin toplam 120 AKTS'lik ders alması ve yaz stajını Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesi esaslarına göre tamamlaması gerekmektedir.

Mezunlarına Verilen Unvan
Programı bitirenlere YÖK Yürütme Kurulunun 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 43/b maddesi uyarınca, “Meslek Elemanı” unvanı verilir.

Programa Giriş Koşulları
Yükseköğretim Kurumu’nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Dikey Geçiş Sistemi ile Tercih Edilebilecek Bölümler
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı mezunları, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde; 2019 DGS Kılavuzu’na göre Halkla I·lis¸kiler, Halkla I·lis¸kiler ve Reklamcılık, Halkla I·lis¸kiler ve Tanıtım, Pazarlama, Uluslararası I·s¸letmecilik ve Ticaret, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finans, Uluslararası Ticaret ve I·s¸letmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.

Kazandırılan Mesleğin Görevleri
-Program mezunları mesleki yaşamlarında öncelikle ulusal ve uluslararası ilaç ve her tür tıbbi ürün üretip pazarlayan medikal firmalarında, ecza depolarında, diğer sağlık kuruluşlarında tıbbi mümessil-satış temsilci vb. unvanlarla istihdam edilebilmektedir.
-Programdan mezun olan öğrenciler kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, ilaç tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek amacıyla doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ilaç alım ihalelerinin takibini yapma ve diğer firma faaliyetlerini takip etme bilgi ve becerilerini kazanmaktadır.
-Tıbbi ürün ve ilaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilmektedir.
- Ayrıca alacakları medikal girişimcilik eğitimi ve tecrübesi sayesinde kendi firmalarını da kurabileceklerdir.

 


Tarihçemiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı amacı doğrultusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip, kaliteli tıbbi mümessil/satış temsilcisi yetiştirme gayesi ile ilk öğrencilerini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında kabul ederek eğitime başlamıştır.

Akademik Kadromuz

Doç. Dr. ZEYNEP ESRA ABAY ÇELİK
Doç. Dr. ZEYNEP ESRA ABAY ÇELİK
Öğr. Gör. NİLÜFER KIRAÇLI LEBLEBİCİOĞLU
Öğr. Gör. NİLÜFER KIRAÇLI LEBLEBİCİOĞLU
Öğr. Gör. ZEYNEP BÜŞRA ERARSLAN
Öğr. Gör. ZEYNEP BÜŞRA ERARSLAN

Çalışma Konularımız

 

1-Sağlık sektörüne yönelik ürün tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek
2-Doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ürün temini ve pazarlamasını yapmak
3-Diğer firma faaliyetlerini takip etme ve satış şartlarını belirlemek
4- İlaçlara yönelik farmakovijilans gibi geri bildirim mekanizmalarının işletilmesini sağlamak

Erişim Bilgilerimiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane Külliyesi,
Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar

+90 216 418 96 16 (Dahili: 2404/2405)

 

hshmyo@sbu.edu.tr