Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Genel Bilgiler

Sağlık sektörü, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sürekli olarak gelişen bir sektördür. Bu bağlamda, ekonomik koşulların gelişmesi ve sağlık turizminin yaygınlaşmasıyla birlikte, sağlık sektörünün nitelik ve nicelik açısından yetişmiş çalışan ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Özellikle ara çalışanlara olan ihtiyacın yükselmesi kaçınılmazdır.
Bu ihtiyaca binaen, kalifikasyonu yüksek iş gücü geliştirmek, ara eleman olarak tabir edilen iş gücü ihtiyacını karşılayarak sağlık sektörünün gelişimini desteklemek ve ülke ekonomisine katkı sağlamak programın temel hedefini oluşturmaktadır.

Programın Amacı
Sağlık pazarı ve sağlık hizmetleri alanında, analitik düşünce ile modern pazarlama-satış yöntemlerini uygulayabilen, pazarlama yöntemleri için gerekli olan modern teknik ve araçları seçip kullanabilen, bilişim teknolojilerine hâkim, insanı ve doğasını çok iyi tanıyıp ona uygun şekilde iletişime geçebilen ve duygusal zekasının farkında olan davranışsal becerileri gelişmiş bireyler yetiştiren bir programdır.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programının amacı sağlık kuruluşlarında (hastaneler, ilaç firmaları, pazarlama şirketleri, sağlık turizmi firmaları vs) satış ve müşteri temsilcisi başta olmak üzere pek çok farklı pozisyon için hem zihinsel hem de davranışsal bilgi ve becerileri gelişmiş ara çalışanları sektöre kazandırmaktır.

Vizyon 

Etik değerlere ve hasta haklarına duyarlı, uluslararası standartlara uygun, teknoloji ve inovasyon odaklı eğitim anlayışıyla; ilaç, tıbbi cihaz ve sağlık hizmetleri alanında rekabetçi yetkinliklere sahip, sektörde öncelikli tercih edilen pazarlama profesyonelleri yetiştiren öncü bir eğitim programı olmaktır. 

Misyon 

İlaç, tıbbi cihaz ve sağlık hizmetleri alanında pazarlama ve tanıtım süreçlerini yönetebilen, sektörde üstün teknik bilgi ve beceri ile donatılmış profesyoneller yetiştirmektir. Bu doğrultuda, yalnızca sağlık alanına odaklanmış bir üniversite bünyesinde eğitim alarak, sağlık hizmetlerinin profesyonelleşmesine ve kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmak, bilimsel ve evrensel ilkeler ışığında sektördeki ihtiyaçlara yanıt veren nitelikli uzmanlar yetiştirmektir

Programın Eğitim Türü
Tam Zamanlı 1. Öğretim / Ön Lisans

Programın Öğrenim Dili
Türkçe

Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Program 4 dönemden (2 yıl) oluşmaktadır. Öğrencilerin toplam 120 AKTS'lik ders alması ve yaz stajını Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesi esaslarına göre tamamlaması gerekmektedir.

Mezunlarına Verilen Unvan
Programı bitirenlere YÖK Yürütme Kurulunun 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 43/b maddesi uyarınca, “Meslek Elemanı” unvanı verilir.

Programa Giriş Koşulları
Yükseköğretim Kurumu’nun ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.

Dikey Geçiş Sistemi ile Tercih Edilebilecek Bölümler
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı mezunları, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde; 2019 DGS Kılavuzu’na göre Halkla I·lis¸kiler, Halkla I·lis¸kiler ve Reklamcılık, Halkla I·lis¸kiler ve Tanıtım, Pazarlama, Uluslararası I·s¸letmecilik ve Ticaret, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Ticaret ve Finans, Uluslararası Ticaret ve I·s¸letmecilik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Yönetimi lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.

Kazandırılan Mesleğin Görevleri
-Program mezunları mesleki yaşamlarında öncelikle ulusal ve uluslararası ilaç ve her tür tıbbi ürün üretip pazarlayan medikal firmalarında, ecza depolarında, diğer sağlık kuruluşlarında tıbbi mümessil-satış temsilci vb. unvanlarla istihdam edilebilmektedir.
-Programdan mezun olan öğrenciler kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, ilaç tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek amacıyla doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ilaç alım ihalelerinin takibini yapma ve diğer firma faaliyetlerini takip etme bilgi ve becerilerini kazanmaktadır.
-Tıbbi ürün ve ilaç tanıtım elemanları deneyim ve başarılarına göre çalıştığı firmanın idari kademelerine (bölge şefliği, müdürlük vb.) yükselebilmektedir.
- Ayrıca alacakları medikal girişimcilik eğitimi ve tecrübesi sayesinde kendi firmalarını da kurabileceklerdir.


Tarihçemiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı amacı doğrultusunda yeterli bilgi ve donanıma sahip, kaliteli tıbbi mümessil/satış temsilcisi yetiştirme gayesi ile ilk öğrencilerini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında kabul ederek eğitime başlamıştır.

Program Eğitim Amaçları 

Programın temel amacı öncelikle ilaç ve medikal sektöründe hizmet sunabilecek bilimsel bilgiye dayalı kararlar alabilen ve etik değerlere bağlı bireyler yetiştirmektir. 

Bu doğrultuda, amaçların şu şekilde sıralanması mümkündür 

  • ilaç, tıbbi cihaz ve sağlık hizmetlerinde donanımlı profesyoneller yetiştirerek sektördeki pazarlama uzmanlarının teknik açıdan da birçok düzeyde yetkin hale getirmek 
  • Sağlık sektöründe etkili tanıtım ve satış stratejileri geliştirebilen bireyler yetiştirerek hekimler, eczacılar ve diğer sağlık profesyonelleriyle etkili iletişim kurma becerisi kazandırmak. 
  • Öğrencilerine İlaç ve tıbbi cihaz sektöründe rekabet avantajı sağlayacak pazarlama tekniklerini öğretmek. 
  • Sağlık sektöründe tanıtım faaliyetlerinin etik kurallar çerçevesinde yürütülmesini sağlarak ülkemiz ve dünyadaki ilgili yasal düzenlemeler konusunda bilinç oluşturmak. 
  • Öğrencilerin İletişim ve sunum becerilerini artırarak sektörün profesyonelleşmesine katkıda bulunmak 

Program Hedefleri  

Eğitimin, akademik kadronun, sektörel işbirliklerininve genel performansın geliştirilmesine yönelik hedefleri şu şekilde özetlemek mümkündür 

Eğitimi Geliştirmeye Yönelik Hedefler 

  • Mezunların sağlık sektöründe iş bulma oranını bir önceki seneye kıyasla % ? artırmak 
  • Program içerik ve eğitim kalitesine yönelik öğrenci memnuniyetini %80 oranında artırmak 
  • Sektör profesyonellerini her akademik yıl içinde derslere dahil etmek veya konuk olarak öğrencilerle buluşmasını sağlamak  

Akademik Kadronun Gelişimine Yönelik Hedefler 

  • Akademik kadronun yılda en az 2 uluslararası kongreye katılmasını teşvik etmek. 
  • Akademik yayın sayısının artırılmasını teşvik etmek 

Sektörle İş Birliğini Geliştirmeye Yönelik Hedefler 

  • Öğrencilere mentörlük programları sunarak sektör profesyonelleri ile işbirliği içinde birebir rehberlik sağlamak 

Programın Genel Performansını Geliştirmeye Yönelik Hedefler 

  • Programın ulusal ve uluslararası akreditasyonlarını tamamlamak. 
  • Mezun takip sistemi kurarak mezunların %70’inin sağlık sektöründe çalıştığını doğrulamak.

Program Çıktıları 

Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama programı mezunlarının sektördeki yetkinliklerini ortaya koymasına yardımcı olacak program çıktıları şu şekilde özetlenebilir.  

  1. Temel Sağlık Bilgisine ilişkin çıktılar  
  • İlaç, tıbbi cihaz ve sağlık hizmetleri alanındaki temel kavramları ve süreçleri kavrar. 
  • Tıbbi terimleri anlayarak sağlık profesyonelleriyle etkili iletişim kurabilir. 
  1. Farmakolojik ve Etken madde  ve Tehlikeli Madde Bilgisine İlişkin Çıktılar 
  • İlaçların içeriğini ve farmokolojik özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. 
  • Tehlikeli madde ve atıklara ilişkin bilgi sahibidir. 
  1. Pazarlama ve Satış Yönetimi Yetkinliğine ilişkin çıktılar  
  • Sağlık sektörüne özgü pazarlama stratejilerini ve satış tekniklerini uygular. 
  • Rekabet analizi yaparak pazardaki fırsatları değerlendirebilir. 
  1. İletişim ve Sunum Becerilerine Dair Çıktılar  
  • Hekimler, eczacılar ve diğer sağlık profesyonelleriyle etkili iletişim kurar. 
  • Ürün ve hizmet tanıtımını profesyonel bir şekilde sunabilir.  
  1. Etik Değerler ve Hasta Hakları Bilincine İlişkin Çıktılar 
  • Tanıtım ve pazarlama süreçlerini etik kurallar çerçevesinde yürütür. 
  • Ulusal ve uluslararası sağlık mevzuatına ve hasta haklarına uygun hareket eder. 
  1. Uluslararası Standartlara Uygunluğa Dair Çıktılar 
  • Sağlık sektöründeki global standart ve düzenlemelere hakimdir.  
  • Uluslararası ilaç ve tıbbi cihaz yönetmeliklerini takip eder. 
  1. Problem Çözme ve Karar Verme Becerisine İlişkin Çıktılar 
  • Sektörde karşılaşılabilecek pazarlama ve satış sorunlarını analiz eder ve çözümler üretebilir. 
  • Kriz anlarında etkili karar verme süreçlerini yönetebilir. 
  1. Ekip Çalışması ve Liderlik Yetkinliğine İlişkin Çıktılar 
  • Çapraz disiplinlerde ekip çalışmasına uyum sağlar. 
  • Proje yönetimi ve liderlik becerilerini geliştirir. 
  1. Kariyer Yönetimi ve Girişimciliğe İlişkin Çıktılar 
  • Sektördeki kariyer fırsatlarını değerlendirerek kariyer planlaması yapabilir. 
  • Sağlık sektöründe girişimcilik becerileri kazanır. 
  1. Sektörel İş Birliği ve Uygulamalı Deneyim 
  • Staj ve saha deneyimleri ile sektörde pratik bilgi kazanmış hale gelir. 
  • Gerçek vaka analizleri ve proje bazlı öğrenme süreçleriyle sektörel iş birlikleri geliştirmeye yatkınlık kazanır. 

Akademik Kadromuz

Doç. Dr. ZEYNEP ESRA ABAY ÇELİK
Doç. Dr. ZEYNEP ESRA ABAY ÇELİK
Öğr. Gör. NİLÜFER KIRAÇLI LEBLEBİCİOĞLU
Öğr. Gör. NİLÜFER KIRAÇLI LEBLEBİCİOĞLU

Çalışma Konularımız

 

1-Sağlık sektörüne yönelik ürün tanıtımı ve satışını gerçekleştirmek
2-Doktor ziyareti, eczane ziyareti, grup aktivitesi, ürün temini ve pazarlamasını yapmak
3-Diğer firma faaliyetlerini takip etme ve satış şartlarını belirlemek
4- İlaçlara yönelik farmakovijilans gibi geri bildirim mekanizmalarının işletilmesini sağlamak

Erişim Bilgilerimiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane Külliyesi,
Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar

+90 216 418 96 16 (Dahili: 2404/2405)

 

 

hshmyo@sbu.edu.tr