Lütfen telefonunuzu dik konuma getiriniz.

Tanıtım

Genel Bilgiler

Programın Amacı

Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri benimsemiş, edinmiş olduğu kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, çocukların gelişim düzeylerine uygun programlar hazırlayabilen aynı zamanda müzik resim, drama gibi eğitimleri verebilen, çağ nüfusu çocuklarının eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan çocuk gelişimi ve eğitimi alanında uygulayıcı, üretken ve geliştirici niteliğe sahip çocuk gelişimi ve eğitimi sunan, kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir.

Misyon

Bilimsel temellere dayalı eğitim vererek, çocukların bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimini destekleyebilecek bilgi ve becerilere sahip, etik değerlere bağlı, yaratıcı ve sorumluluk sahibi meslek elemanları yetiştirmek. Topluma duyarlı, aile ve eğitim ortamlarında kaliteli hizmet sunabilen, yaşam boyu öğrenme anlayışını benimseyen bireyler yetiştirerek çocukların refahına katkıda bulunmak.

Vizyon   

Bilimsel bilgi ve etik değerler ışığında nitelikli meslek elemanları yetiştiren, eğitim ve uygulama alanlarında yenilikçi yaklaşımlar geliştiren, çocukların sağlıklı gelişimine katkı sağlayan öncü bir program olmak. Toplumsal duyarlılığı yüksek, çağın gereksinimlerine uygun eğitim anlayışıyla ulusal ve uluslararası düzeyde saygın ve güvenilir bir yükseköğretim programı olmak.

Program Eğitim Amaçları

PEA1: Mesleğinin gerektirdiği temel bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olan

PEA2: Mesleki etik ilkeler doğrultusunda çocuk gelişimi alanında sorumluluk bilincine sahip, aile ve toplumla iş birliği yaparak toplumsal farkındalığı artırmayı hedefleyen,

PEA3: Yaşam boyu kendini geliştirme becerisine sahip olan, aile ve topluma duyarlı, nitelikli çocuk gelişimcisi yetiştirmektir.

Yukarıdaki amaçlara ulaşmak için aşağıdaki hedefler belirlenmiştir.

Program Hedefleri

1.1. Çocukların fiziksel, bilişsel, dil, sosyal ve duygusal gelişimlerini değerlendirebilen ve bu alanlarda uygun destek programları hazırlayarak uygulayabilen uzmanlar yetiştirmek.

1.2. Özel gereksinimli çocukların özelliklerini tanıyan ve bu çocuklara yönelik uygun eğitim programları geliştirebilen profesyoneller kazandırmak.

2.1. Ailelerle etkili iletişim kurarak, çocukların gelişim süreçlerinde aile ve toplumla iş birliği yapabilen, toplumsal farkındalığı artırmayı hedefleyen bireyler yetiştirmek.

2.2. Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun, eğitici ve yaratıcı materyaller tasarlayabilen ve bu materyalleri eğitim süreçlerinde etkin bir şekilde kullanabilen uzmanlar yetiştirmek.

3.1. Çocuk gelişimi alanında etik değerlere bağlı, mesleki sorumluluk bilincine sahip, evrensel ve kültürel değerlere duyarlı bireyler yetiştirmek.

3.2. Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme bilincine sahip, alanındaki yenilikleri takip eden ve uygulayan profesyoneller kazandırmak.

Mezunlarına Verilen Unvan

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere “Ön Lisans Diploması” ve “Çocuk Gelişimcisi” unvanı verilir.

Eğitim Türü

Tam zamanlı, örgün eğitim verilmektedir.


Dikey Geçiş Sistemi ile Tercih Edilebilecek Bölümler

Programı tamamlayan öğrencilere DGS’den aldıkları puana göre Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümlerine geçiş imkanı sunulmaktadır.

Tarihçemiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü, Çocuk Gelişimi programı 2017-2018 yılında ilk öğrencilerini kabul ederek ve eğitime başlamıştır.

Program Çıktıları

Bilgi

PÇ1. Çocuk gelişimi alanında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.

PÇ2. Çocukların fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim süreçlerine dair bilgi sahibidir.

PÇ3. Çocuk eğitimi ve öğretimi süreçlerini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilmek için gerekli bilgi birikimine sahiptir.

Beceri

PÇ4. Mesleğiyle ilgili bilgiye ulaşma yollarını bilir, güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve etkin bir s¸ekilde kullanır.

PÇ5. Alanında karşılaştığı sorunları ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla degˆerlendirir ve çözüm önerisi sunar

PÇ6. Çalışma alanlarının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Yetkinlik

PC¸6. Mesleki açıdan kendini yaşam boyu geliştirme becerisine sahiptir.

PC¸7. Birey, aile, toplum ve ekip üyeleri ile etkili biçimde yazılı ve sözlü¨ iletişim kurma becerisine sahiptir.

PC¸8. Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları etik ilkeler doğrultusunda hem bireysel hem ekip üyeleriyle uyumlu olarak çözme becerisine sahiptir.

PC¸9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.

PC¸10. Mesleki bilgilere erişmek için en az bir yabancı dil kullanır.

Programa Özgü Çıktılar

PÇ11. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek ve sorumluluk alabilmek.

PÇ12. Ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek ve grup çalışmalarına etkin katılım göstermek.

PÇ13. Edinilen bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilmek ve sürekli öğrenme bilincine sahip olmak.

PÇ14. Mesleki ve kişisel gelişim için yaşam boyu öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek.

PÇ15. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek.

Akademik Kadromuz

Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÇELİK
Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÇELİK
Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ŞAHAN AKTAN
Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ŞAHAN AKTAN

Eğitim Faaliyetlerimiz

 

 

Etkinlik 1
-Yapılan etkinliğin konusu: Down Sendorumu farkındalık etkinliği
Sınıfta Öğrencilerle Down Sendromuna ait etkinlikler yapılıp okulun duvarlarına asıldı. Down Sendorumu ile ilgili yayınların izlendi ,okundu ve hazırlanan materyaller okul bahçesinde sunuldu
Etkinlik 2
Yapılan etkinliğin konusu: Yardım Kermesi
Öğrencilerle beraber bahçede yiyecek kermesi hazırlandı. Satılan yiyeceklerden toplanan parayla Sakarya da bir devlet okuluna Kişisel gelişim sınıfı yapıldı. Ayrıca bir gün de öğrencilerle beraber kişisel gelişim sınıfı yapılan okula ziyarete gidildi.
Etkinlik 3
Yapılan etkinliğin konusu: Otizm farkındalık etkinliği Otizme dikkat çekmek için okul bahçesinde boyalarla pankart hazırlanıp asıldı. El baskısıyla oluşturulan pankart hazırlanırken okuldaki hocalar ve öğrencilerden farkındalık yaratmak amaçlı destek alındı.

Güçlü yönlerimiz:

Sağlık temalı olarak kurulan ilk devlet üniversitesi olmanın bizlere vermiş olduğu enerji ve motivasyon.

 

 

Çalışma Konularımız

 

1-Hizmet içi eğitim çalışmaları, oyuncak tasarımı ve çocuk kitapları konularında danışmanlık ve denetleme yapmak,
2-Ailelere çocuk gelişimi, sağlığı ve yetiştirilmesi konularında eğitim, rehberlik ve danışmanlık hizmetlerini vermek
3-Özel eğitim alanında özel gereksinimi olan, hasta, korunmaya muhtaç ve risk altındaki çocukların gelişimlerini desteklemek; çocukların gelişimini değerlendirmeye yönelik araçları geliştirmek
4-Çeşitli yayın organlarında çocuklara yönelik programların hazırlamak ve danışmanlık yapmak

Erişim Bilgilerimiz

Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane Külliyesi,
Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar

+90 216 418 96 16 (Dahili: 2404/2405)

 

 

hshmyo@sbu.edu.tr